/SiteCollectionImages/header07_MHCC.jpg
/_Layouts/15/images/AG.GHP/Header_positive_line.png

Kaartactivatie

Activeer snel uw My Healthcare Card en profiteer van de vele voordelen!

Mijn kaart activeren?

Dat gebeurt in 3 beveiligde stappen waarbij de gegevens die nodig zijn om een terugbetaling te doen, aan uw kaart gekoppeld worden.

Image

Stap 1: Registratie starten


Houd uw My Healthcare Card bij de hand en klik op ‘Starten’.


Voor de registratie heb je de keuze:
via je identiteitskaart en e-ID-kaartlezer (enkel PC) of met een registratiecode verzonden per post.


Opgelet: vergeet niet dat ook uw partner en meerderjarige gezinsleden (18+) zich eveneens moeten registreren


Starten

Verberg
Image

Stap 2: Registratie voltooien


Uw registratiecode per brief ontvangen?  U hoeft stap 1 niet meer te herhalen.

Klik op ‘Nu registreren’ om uw registratie te voltooien.

Leg ook uw My Healthcare Card en uw gsm klaar.

Nu registreren

Verberg
Image

Stap 3: Inloggen en kaart activeren

U bent geregistreerd? Dan bent u klaar om in te loggen.

Eenmaal ingelogd kan u uw kaart (en die van uw kinderen jonger dan 18 jaar) activeren.

Leg uw My Healthcare Card en uw gsm klaar.

 

Me Inloggen en mijn kaart activeren

Verberg

Wat doet de My Healthcare Card dan precies?

De My Healthcare Card zorgt voor heel wat minder administratieve rompslomp! Met uw persoonlijke My Healthcare Card verloopt de terugbetaling van medische aankopen in de apotheek als een fluitje van een cent.

Laat bij elk apotheekbezoek uw My Healthcare Card scannen door de apotheker. Uw aankopen worden automatisch doorgestuurd naar AG Insurance, en de kosten die in aanmerking komen voor een terugbetaling krijgt u een stuk sneller terugbetaald. Bovendien hoeft u geen apotheekbriefjes meer bij te houden of op te sturen! Het enige wat u moet doen, is de kaart(en) vooraf eenmalig activeren.

Kaart geactiveerd? Prima! U kan ze meteen bij de apotheek in uw buurt gebruiken.

Alles weten over de My Healthcare Card?

Ontdek snel de kaartpagina!
Kan u nog een beetje hulp gebruiken bij het registratieproces? Check hieronder dan zeker de vaakst gestelde vragen.

Verberg

Met uw persoonlijke registratiecode kan u registreren op My Global Benefits.
Uw registratiecode is na aanvraag 1 maand geldig. Aarzel dus niet en registreer zo snel mogelijk op My Global Benefits.

Uw registratiecode is een persoonlijke code die u wordt toegekend op basis van het kaartnummer op uw My Healthcare Card. U kan uw registratiecode hierboven aanvragen, en u zal deze dan nadien via de post thuis of op kantoor ontvangen.
Met uw registratiecode kan u zichzelf registeren op uw beveiligde zone My Global Benefits. Tijdens de procedure registreert u eveneens uw gsm-nummer zodat u later snel kan inloggen op uw beveiligde zone. Inloggen gebeurt namelijk via een logincode die u telkens u inlogt per sms verstuurd wordt.

Om uw registratiecode aan te vragen, hebt u uw kaartnummer nodig.
Dit persoonlijke nummer staat op de voorkant van uw My Healthcare Card en begint met '0079'. Dit nummer is strikt persoonlijk: elk gezinslid heeft zijn eigen nummer.

Na ontvangst van uw persoonlijke registratiecode kan u zichzelf registeren op uw beveiligde zone My Global Benefits. Tijdens deze registratie wordt u gevraagd uw gsm-nummer in te geven. Inloggen op uw beveiligde zone gebeurt namelijk via een logincode die u u telkens u inlogt per sms verstuurd wordt.

Als u niet kan registeren op uw beveiligde zone My Global Benefits, dan contacteert u best even onze online helpdesk: myglobalbenefits.helpdesk@aginsurance.be.
Wij helpen u graag verder zodat u alsnog kan registeren.