/SiteCollectionImages/header08_FAQ.jpg
/_Layouts/15/images/AG.GHP/Header_positive_line.png

FAQ's

Een duidelijk antwoord op al uw vragen

​Het is normaal dat u misschien enkele vragen hebt …

Verzekeringen zijn meestal geen eenvoudige materie, daar zijn we ons goed van bewust. Daarom hebben we voor u de vaakst voorkomende vragen gebundeld. U vindt ze hieronder terug, verdeeld onder 2 verschillende categorieën. Het aantal vragen zal binnenkort nog sterk uitgebreid worden.
Klik op een vraag om het antwoord open te klappen.

 

Toch niet gevonden wat u zocht? Vul dan ons contactformulier in. We bezorgen u zo snel mogelijk het gevraagde antwoord!

Elke aangifte – online, telefonisch of via het schademeldingsformulier – wordt beoordeeld door onze medische dienst. In bijna alle gevallen wordt de aangifte meteen aanvaard en ontvangt u automatisch een bevestigingsformulier met daarop alle informatie over hoe u de terugbetaling kan vragen van uw medische kosten. In sommige gevallen zal onze medische dienst bijkomende informatie opvragen. Mocht de opname (gedeeltelijk) geweigerd worden, dan ontvangt u een schriftelijke uitleg met de reden van weigering. U blijft dus altijd geïnformeerd.

Als u de waarborg Medi-Assistance hebt, kan u vanaf 2 maanden voor de ingreep (3 maanden bij een bevalling) uw opname melden. Doe dit altijd zo snel mogelijk, want de derdebetalersregeling met het ziekenhuis kan niet meer toegepast worden voor dossiers die laattijdig (meer dan 2 weken na de opname) gemeld worden.
Geen Medi-Assistance? Dan doet u aangifte via het schademeldingsformulier. Voor een vlotte behandeling van uw dossier raden we u aan het ingevulde schademeldingsformulier samen met de opnamefactuur en eventuele andere aan de opname gerelateerde medische kosten naar onze diensten op te sturen.